چگونه بازی یا نرم افزار کرک کنیم؟
نوشته شده توسط : سجاد زمانپور

با سلام
بازی ای که تهیه میکنی بستگی داره از چه شرکتی باشه.اگه نسخه بلک باکس باشه که کرک نمیخواد ولی اگه برای reloadedباشه اون فایل هایی که تو پوشه کرک هست رو جایی که بازی رو نصب کردی میریزی (copy and replace) اگه فایل های کرکی به شکل steem.dll بود .که هستش ،باید قبل از این که فایل کرک رو از زیپ درش بیاری آنتی ویروست رو غیر فعال کنی حتما باید غیر فعالش کنی تا اون فایل های کرک رو حذف نکنه.
بهتره نرم افزار Steem هم رو سیستمت نصب داشته باشی چون بعضی از بازی ها به این نرم افزار نیاز دارند.


 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از دانلود يك نرم افزار يا بازي و نصب آن دچار يك يا چند مورد از مشكلات زير شده باشيد :
1- با اينكه نرم افزار يا بازي را به طور صحيح نصب كرده ايد ولي برنامه اجرا نميشود .
2 - بعد از مدت زماني معمولا” بين 1 الي 15 روز نرم افزار يا بازي از كار ميافتد .
3 - در حين كار با نرم افزار متوجه ميشويد كه بعضي از دكمه ها كار نميكند .
4 - شما قابليت ذخيره سازي اطلاعاتي كه معمولا” در نرم افزارهاي گرافيكي يا آفيس بيشتر به كار ميرود را نخواهيد داشت .
5 - معمولا” در نرم افزارهاي گرافيكي يا اديتورهاي فيلم , لوگوي شركت سازنده نرم افزار به صورت خيلي تابلو بعد از ذخيره كردن فايل در مركز تصويري كه ساخته ايد مشاهده ميشود .
6 - در مورد بازيها شما فقط تا چند مرحله قابليت بازي داريد و بعد از گذراندن آن مراحل , با پيغامي مواجه ميشويد كه به شما پيشنهاد ميدهد برنامه را رجيستر نماييد .
7 - در بازيها بعد از نصب در هنگام اجراي بازي با وجود اينكه ميدانيد بازي تحت cd نمي باشد و با اينكه سي دي بازي داخل cdrom ميباشد ولي با پيغامي مبني بر اينكه cd را در داخل cdrom قرار دهيد مواجه ميشويد .
و احتمالا” مواردي ديگر كه تجربه كرده ايد در واقع شركت هاي نرم افزاري از اين طريق محصولاتشان را در اختيار شما قرار ميدهند تا آن را تست نماييد و در صورت علاقه مندي يا احتياج به آن بازي يا نرم افزار شما را ترغيب به خريد آن نرم افزار نمايند .
حالا اگر بخواهيم اين محدوديت نرم افزار ها را بدون اينكه آن را خريداري نماييم از بين ببريم بايد از كرك ها استفاده نماييم , در حقيقت كرك كردن يعني هك كردن نرم افزار و كرك ها را افرادي به نام كركرها ميسازند و آن را از طريق سايتهاي مخصوص كه كم هم نيستند به رايگان در اختيار عموم قرار ميدهند . اين را نيز بدانيد در اصل كرك و كرك كردن نرم افزارها يك كار غير قانوني در سطح جهان ميباشد ولي چون كشور ما هنوز به قانون كپي رايت نپيوسته و مهمتر از آن به علت محدوديت خريد اينترنتي در ايران ما چاره اي جز كرك كردن نداريم , اين كار در تمام كشورها با وجود جرم بودن آن انجام ميشود .
چگونگی کار با کرک ها :
روش كار كرك ها با هم متفاوت ميباشد و به همين دليل نميتوانم يك آموزش تصويري كامل ارائه كنم ولي همانطور كه گفته شد تنها کار مشترکی که همه آنها انجام ميدهند از بين بردن محدوديت نرم افزار مورد نظر ميباشد .
بعضي از كرك ها به شكل ّّآيكون خود نرم افزار ميباشد روش كار اين نوع كرك اينگونه است كه ما بعد از اينكه نرم افزار مورد نظرمان را نصب كرديم بايد كركي را كه آيكون آن هم اسم و هم شكل آيكون اجرائي نرم افزار ميباشد را copy و در شاخه اي كه نرم افزار نصب شده است paste نماييم در اينگونه مواقع شما پيغامي را دريافت مينماييد كه بايد گزينه yes را كليك نماييد تا آيكون كرك شما جايگزين (Overwrite) آيكون اصلي شود . < اغلب بازيها از اين روش كرك استفاده مينمايند>
اين نكته را هم ياد آور شوم كه اگر به همراه فايل كرك (exe.) فايلهاي با پسوند dll. يا ini. يا dat. وجود داشت شما آنها را نيز بايد كپي كرده و در شاخه نصب نرم افزار paste نماييد .
در مورد اين نوع كرك بايد ذكر كنم كه حتما” در هنگام كرك كردن بايد نرم افزار مورد نظر بسته باشد يعني در حال اجرا نباشد و الا پيغام خطا دريافت مينماييد .
يك نوع ديگر كرك وجود دارد كه به KeyGen يا KeyMaker معروف هستند كه روش آن با روش قبلي متفاوت است . اين نوع كرك براي ساختن سريال به كار ميرود , روش كار آن هم به اين صورت است كه شما با وارد كردن يك اسم يا شماره و در برخي موارد ايميل در فيلد مشخص كرك و فشار دادن دكمه مربوط به آن يك كد جديد دريافت ميكنيد كه معمولا” با وارد كردن آن در قسمت منو و در بخشي با عنوان Register يا Enter Code يا Registeration يا چيزي توي همين مايه ها برنامه فعال و كامل ميشود .
در بعضي از موارد در همين بخش Registeration كه در بالا گفتم يك كد وجود دارد كه شما بايد آن را در كرك (KeyMaker) وارد نماييد تا KeyMaker كد يا سريال راه انداز را براي شما بسازد .
نوع ديگر كرك ها به Patch يا Patcher معروف هستند , در اين نوع كرك ها معمولا” دكمه اي با نام Choose يا Browse يا Patch و يا چيزي ديگري با همين معني وجود دارد كه با فشار دادن آن بايد آدرس آيكون يا فايلي از نرم افزار كه خود كرك مشخص كرده را در پوشه ای که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهيد تا نرم افزار را بصورت کامل تبديل کند .
بعضي ديگر از كرك ها هم وجود دارد كه مخلوطي از KeyMaker و Patcher ها هستند .مثل كرك ديكشنري بابيلون يا كرك نرم افزار ACDSee 7.0 , براي كرك كردن اين نرم افزارها ابتدا بايد يك سريال را با وارد كردن نام در كرك بدست آوريم , زماني كه اين سريال را در هنگام نصب نرم افزار وارد ميكنيم تمام مراحل نصب انجام ميشود ولي در آخر بايد دكمه patch را روي كرك كليك نماييم و سپس مسير آيكون يا يك فايل مخصوص مشخص شده بوسيله كرك را در شاخه نصب نرم افزار مسيريابي كنيم تا نرم افزار كامل و بدون محدوديت شود.
بعضي مواقع وقتي ما يك كرك را دانلود مينماييم بعد از باز كردن آن متوجه يك فايل Notepade به همراه چند فايل ديگر ميشويم .در اين صورت شما بايد فايل Notepad درون كرك را باز كرده و سريال مورد نظر را در بخش Register نرم افزار وارد نماييم .
نكته :
معمولا” به همراه انواع كرك هاي ذكر شده در بالا چند فايل ديگر وجود دارد كه بعضي از آنها براي معرفي كركر يا گروه سازنده كرك و بعضي نيز روش كرك كردن نرم افزار مربوطه را توضيح داده . اين فايلها اغلب با پسوند nfo. ميباشند كه براي ديدن محتويات اصلي آن بايد آن را از حالت زيپ خارج كرده و با راست كليك بر روي آن و انتخاب گزينه … open with و گزيدن يك اديتور مناسب مثل Notepade يا WordPade آن را باز نماييد و محتويات اصلي آن را مطالعه نماييد .
آدرس چند تا از سايتهاي معروف جهت دريافت كرك :

براي پيدا كردن crack يك نرم افزار بهترين راه اين است كه وارد سايت گوگل يا ياهو شويد و اينگونه عمل كنيد :
مثلا” شما براي يافتن كرك نرم افزار VCDEasy 2.1.1 بايد در گوگل سرچ كنيد VCDEasy 2.1.1 crack . اين را هم يادتان نرود بعد از نوشتن اسم نرم افزار و قبل از نوشتن واژه crack حتما” ورژن نرم افزار را ذكر كنيد , در مثال فوق 2.1.1 ورژن نرم افزار ميباشد كه به صورت صحيح نوشته شده , در ضمن حتما” به برابري دقيق ورژن كرك و نرم افزار دقت كنيد به عنوان مثال كرك VCDEasy 2.0.3 را نميتوانيد براي نرم افزار VCDEasy 2.1.1 به كار ببريد . دقت كنيد كه به احتمال زياد شما در نتايج جستجو به چند نوع كرك با ورژن برابر براي نرم افزارتان بر بخوريد كه روش كار هر كدام با هم متفاوت باشد , با هر كدام كه راحت تر است كار كنيد .
در بعضي از مواقع نيز ممكن است نرم افزاري تازه وارد بازار شده باشد و يا زياد معروف نباشد , بنابراين شايد كركي برايش ساخته نشده باشد .

فكر نميكنم چيز ديگه اي مونده باشه كه نگفته باشم , در هر صورت اگر باز هم سوالي داشتيد در قسمت نظرات همين مقاله بيان كنيد ,سعي ميكنم در صورت توانايي راهنمايي كنم.

آشنایی با قفل نرم افزاری و سخت افزاری و روش استفاده از آنها

 

قفل هاي سخت افزاري و نرم افزاري

قفل در اصطلاح عاميانه كلامي آشناست و از آن براي حفاظت از اشيا مختلف استفاده مي شود.
اما مفهوم قفل در دنياي كامپيوتر و عالم نرم افزار، چيست ؟
امروزه براي جلوگيري از استفاده غيرمجازا ز برنامه ها ويا تكثيرغيرقانوني آنها، اصطلا حا به آنها قفل مي زنند.
اما اين قفل گذاري چگونه صورت مي گيرد ؟
قفل گذاري كلا به دو روش نرم افزاري و سخت افزاري انجام مي شود كه ذيلا به تشريح آن مي پردازيم.
قفل سخت افزاري ( Hardware lock )
چنانچه ازسخت افزارخاصي براي قفل گذاري استفاده شود، به آن قفل سخت افزاري مي گوييم. اين قفلها بعضي به صورت يك رابط، بر روي پورت پارالل سيستم نصب مي شوند كه البته هر دو نوع آن عملكرد مشابه دارند.
بخش اصلي قفل، از يك حافظه قابل پاك شدن تشكيل شده كه با توجه به نوع و حجم آن، داراي عملكردي متفاوت مي باشد و عمدتا به يكي از دو روش زير عمل مي كند:
الف) روش اول قفل گذاري به اين صورت است كه توليد كننده نرم افزار يك يا چند بايت از اطلاعات را در قفل نوشته و برنامه در هنگام اجرا آن را چك مي كند. در صورتيكه قفل وجود داشته باشد، برنامه به كار خود ادامه مي دهد و اگر قفل وجود نداشته باشد و يا اطلاعات خوانده شده از روي قفل صحيح نباشد، برنامه متوقف شده و با اعلام خطا، از اجراي صحيح، سرباز مي زند.
اين نوع قفل ها داراي ساختاري ساده، حافظه اي در حد چند بايت، و قيمتي ارزان هستند.
استفاده از اين قفل ها بسيار ساده بوده و نياز به تخصص خاصي ندارد،تنها كافيست كه نرم افزار ويژه قفل را ( كه توسط شركت توليد كننده قفل ارائه شده ) اجرا نمود.
در ابتدا كه قفل فاقد اطلاعات است، اول يك كلمه دلخواه، به عنوان كلمه عبور درخواست كرده و سپس با توجه به نوع قفل، يك يا چند كلمه اطلاعات را دريافت و در حافظه قفل ثبت كنيد. در دفعات بعد مي بايست كلمه عبوري كه اولين بار ثبت شده، وارد شود تا بتوان به اطلاعات دروني قفل دسترسي داشت. البته بعد از ورود به برنامه اين كلمه قابل تغيير است.
در هر صورت، پس از ثبت اطلاعات در قفل، توليد كننده نرم افزار، اطلاعات ثبت شده در يك برنامه چك مي كند كه نحوه چك كردن اطلاعات، با توجه به نوع قفل متفاوت است.
در بعضي فقط اطلاعات درون قفل چك مي شود و در بعضي ديگر، در مرحله اول وجود قفل چك شده و در مرحله بعدي، اطلاعات درون آن چك مي شود.
ب) روش ديگر قفل گذاري به اين صورت است كه توليد كننده نرم افزار، بخش كوچكي از برنامه را در حافظه قفل قرار مي دهد كه در اين حالت، چنانچه قفل وجود نداشته باشد برنامه به هيچ وجه، قادر به اجرا و ادامه كار نخواهد بود.
اين نوع قفل ها، داراي ساختاري كمي پيچيده، حافظه اي بعضا تا چند كيلو بايت، و قيمتي نسبتَََا گران هستند.
استفاده از اين قفل ها، به سادگي نوع قبلي نيست. البته نحوه كلي كار مشابه روش قبلي است.
با اجراي نرم افزار ويژه قفل و وارد نمودن كلمه عبور، بايد نام فايلي را كه مي خواهيم بر روي آن قفل بزنيم، مشخص كنيم، تا بخشي از آن در قفل ثبت گردد.
البته در بعضي ديگر از اين نوع قفل ها، كه حفاظت بيشتري را انجام مي دهند، مي بايست توسط توليد كننده نرم افزار دقيقا كنترل شود كه چه بخش هايي از فايل بايد در قفل ثبت گردد كه ابته انجام اين كار نياز به تخصص و تجربه كافي دارد، چرا كه بعضا ممكن است كه خطا در انجام كار، باعث بروز اشكال در برنامه توليدي بشود.
چون با اين كار در واقع بخشي از برنامه در قفل ثبت مي گردد، واضح است كه هر قفل فقط براي يك نسخه از برنامه مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد و به همين علت كاربرد اين قفل، كمتر است.
ضمنا نوع ديگري از قفل ها هستند كه هر دو روش فوق استفاده مي كنند، اما طرفدار چنداني ندارند.
قفل نرم افزاري (Software Lock)
چنانچه از روش ها و ترفند هاي نرم افزاري، براي قفل گذاري استفاده شود، به آن قفل نرم افزاري مي گوييم. قفل هاي نرم افزاري داراي تنوع بيشتري بوده و بعضا از لحاظ طراحي و اجرا سليقه اي و ابتكاري مي با شند.
اما مي توان نحوه عملكرد اكثر آنها را، توسط يكي از 3 روش ذيل، تشريح نمود:
الف) محدوديت در تعداد كپي(Copy Limited)
در اين حالت برنامه نصب كننده نرم افزار، فضاي مشخصي در ديسك را با روش خاصي مرمت كرده، و تعداد مجاز نسخه برداري را در آن درج مي كند. بدين طريق با هر بار كپي كردن برنامه، يك واحد از اين عدد كم مي شود و هنگامي كه تعداد مجاز آن به صفر رسيد، ديگر نمي توان برنامه را بر روي سيستم نصب نمود.
حال ممكن است اين سوال مطرح شود كه مگر نمي توان پس از نصب برنامه، از آن پشتيباني(Back Up) گرفته و سپس از نسخه پشتيبان نيز، بر روي سيستم ديگري استفاده نمود؟
پاسخ منفي است. زيرا هنگام نصب، اطلاعاتي راجع به سخت افزار سيستم كه مي تواند مثلا شامل نوع قطعات و يا شماره سريال قطعات باشد، در جايي، در محدوده قفل ذخيره مي شود و از اين پس هر بار در هنگام اجراي برنامه، اين اطلاعات به دقت چك مي شود و در صورت هرگونه تغيير، برنامه اجرا نمي شود.
ب) استفاده از ديسكت، در هنگام اجراي برنامه (Disk Required)
در اين حالت، ديسكت مورد نظر، يا به روش خاصي فرمت مي شود و سپس در هنگام اجرا، اطلاعات روي آن بررسي مي شود، و يا اينكه قسمتي از ديسكت را بصورت فيزيكي و عمدي خراب مي كنند و در اينجا، در واقع همان صدمه اي كه به عمد، بر سطح ديسكت وارد شده است، به عنوان قفل و محافظ نرم افزار عمل مي كند.
از اين پس براي انتقال برنامه از يك سيستم به سيستم ديگر، اين فلاپي مانند قفل سخت افزاري عمل مي كند و مي بايست مختصات آن توسط برنامه تاييد شود و چنانچه اين فلاپي در درايو نباشد، برنامه اجرا نخواهد شد.
قفل سي دي (اجرا از روي سي دي)
با متداول شدن سي دي ويا لوح فشرده، روش جديدي در قفل گذاري ابداع شد و آن اجراي برنامه از روي سي دي است.
در اين حالت برنامه هنگام اجرا، به سي دي رجوع كرده و نقاط خاصي از آن را چك مي كند. اين نقاط بخش هايي هستند كه به صورت فيزيكي علامت گذاري شده اند ودر واقع به نوعي صدمه ديده اند و معمولا اين خرابي با تابش اشعه ليزر انجام مي شود.
به اين ترتيب به اصطلاح نقاط معيني از سي دي ليزرسوز مي شود. اين نقطه يا نقاط، به عنوان قفل سي دي عمل مي كند و از عمل تكثير يا كپي برداري و همچنين استفاده غير مجاز از آن جلوگيري به عمل مي آورد.
در خاتمه سوالي كه در مورد سه روش فوق الذكر مطرح است، اين است كه آيا مي توان قبل از نصب، از ديسكت ها و سي دي هاي قفل گذاري شده كپي تهيه كرد و سپس آنها را نصب كرد؟
پاسخ منفي است، زيرا همانگونه كه اشاره شد، يا بخشي از ديسكت و يا تمامي ان، به روش خاصي فرمت مي شود كه قابل كپي برداري نيست و يا اينكه محل ونقاطي كه بر روي ديسكت و يا سي دي، به صورت فيزيكي و عمدي صدمه ديده اند، اجازه كپي برداري را نمي دهند و مانع از انجام اين كار مي شوند





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 / 3 / 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: